fredag 12 augusti 2011

Enter: sensommar

I dag är det tydligt och klart sensommar. Inte höst, för fanken, men inte längre bara sommar. Vet inte om det innebär att jag hade rätt häromdagen eller om jag bör be om ursäkt för mitt utfall, men det är bara att konstatera: Högsommaren är förbi. Alla kommande dagar med värme är undantag som bekräftar regeln.

Jag hade tänkt att illustrera detta faktum med en bild på naturen, inklusive en gulnande björk som inte alls klarade av torkan som var förut, men det blev bara en grön tapet. Måste skaffa en riktig kamera, Iphonen räcker inte alls. Går inte att zooma vettigt och jag gillar verkligen inte det här att kolla motivet på en skärm som dessutom inte går att se något på när det är för ljust. Så här kommer en bild på barnen, som i detta nu (eller okej, för en timme sedan) tillsammans med sin far är på väg meddelst Waxholmsbåt till Gröna Lund.

Från vänster: Sötprick, Gullpånke.

Inga kommentarer: