måndag 29 juni 2009

Efter söndag kommer måndag

Lite oväntat blev det en innehållsrik dag i går – annars brukar sådana mittemellandagar bara rusa på och ta slut innan jag fattat att de börjat. Jag hann både gå lite på stan, äta lunch, sitta och hänga på gården, rensa kylskåp, svära över saknad mutter på gräsklipparen, laga mat och påbörja tvätten innan familjen dök upp.

Och vid halvniosnåret stack jag ut och sprang. Det var fortfarande varmt och jag huffade och puffade och kände mig som en riktig idiot när jag lunkade förbi picknickar och uteserveringar. Jag undrar hur länge det dröjer innan springandet blir njutbart – om det inte vore för mitt schema hade jag nog bangat ur för länge sedan. Än så länge får jag nöja mig med att njuta av sommarstan medan jag flåsar fram.

I dag blev det vabb. Gullpånken hade varit lite gnällig hos farmor, och vid läggdags i går kunde vi konstatera att det inte bara var värmen som gjorde honom varm. Feber. Så mina planer för dagen gick åt skogen. Eller halvt åt skogen, eftersom maken löser av mig efter lunch.

Inga kommentarer: